DISZKONT ÁRAK ! . Rendszeres szállítás Miskolc-M3-Budapest-Székesfehérvár-Veszprém-Szombathely-Oberwart-Graz - Villach-Radenthein között ilyenkor ingyenes a szállítás. /// /// //// //// ////////////////////////////// /////// //////////////// ////// ... // . VW - AUDI - SEAT - SKODA Autóalkatrész Szakáruház - Autóalkatrész import ! Tel : +36/30-9763-565 . Már 23 éve az alkatrész piacon ! ... .......................................................................................... !
Személyes átvételi pontok az országban !!!! / ha nem olyan sürgős / 3534 MISKOLC ////. 8100 VÁRPALOTA ////. 8000 Székesfehérvár ////. 8200 VESZPRÉM ////. 8600 SIÓFOK ////. 8230 BALATONFÜRED ////. 8220 Balatonalmádi ////. 8229 CSOPAK ////. ++ Balatoni Régió ////. 8400 AJKA ////. 9600 SÁRVÁR ////. 9700 Szombathely ////. 2040 Budaörs M7/M1 BUDAPEST //
X
Kereső
Kifejezés: 

Keresés

Termékek
    Utoljára megtekintett
    Még nem tekintett meg egy terméket sem.
    Gyártók
    Kapcsolat

    Dargai Sándor
    egyéni vállalkozó
    HUNGARY

    3534 MISKOLC
    30/9763-565,
    Email: info@vwsanyi.hu

             nagyker@vwsanyi.hu

             vwsanyialkatresz@gmail.com

    Skype: dargai.sanyi

    WEB:WWW.VWSANYI.HU

    II.

    Stock II. 8100  VÁRPALOTA 

    Tel: +36/30-9763-565  ,

    Email: info@vwsanyi.hu

             nagyker@vwsanyi.hu

    Skype: dargai.sanyi

    Facebook

    Hasznos információk

    A Fékbetétekről

    Fékbetétek

     

    Azbesztmentes fékbetétek:

    Egy fékbetét kifejlesztésében az autógyárak számára az autó tulajdonságai és a fékrendszer jellege a mérvadók. A JURID know-how lehetővé tette a személygépkocsik számára a jó minőségű azbesztmentes fékbetétek előállítását.

    Az azbeszttartalmú termékek pótlása azbesztmentes termékekkel megfelel az egészségpolitikai célkitűzésnek és az érvényes törvényi rendelkezéseknek.

     

    Szerepe:

    A személygépkocsiknál a fékhatás egy anyagnak (fékbetét) egy másik anyaggal (féktárcsa) való súrlódása által keletkezik. A dörzsbetét a biztonság szempontjából alapjelentőségű.

     

    Szerepe

    Előnye

    Csekély zajképzés

    Elnyeli a rázkódást

    Megakadályozza vagy csökkenti a fékbetét sípolását.

    Rugók

    A betétet pozícionálják a nyergen

    Megakadályozza a betét csörgését a féknyergen.

    A kopásjelző

    A kontrollámpa világít, ha a betét mérete 2 mm-re csökken

    A betétet ki kell cserélni, mielőtt a féktárcsa károsodna.

    Az elhasználódás:

    A betétek elhasználódása nem léphet túl egy bizonyos határt. A hordólap semmiképpen sem érintkezhet a féktárcsával, hiszen ez a tárcsa sérüléséhez vezetne.

    A betéteket ki kell cserélni, ha vastagságuk a hordólap nélkül mérve eléri a 2 mm-t.

     

    FADING - A fékhatás elmaradása

    Fading alatt súrlódási együttható drasztikus csökkenését kell érteni, amit a fékbetét felmelegedése okoz. A fékpedál működtetésekor a fékhatás nincs összefüggésben a láb által kifejtett nyomással. A súrlódási együtthatónak függetlennek kell lennie a hőmérséklettől.

     

    Javaslat

    Az új betétek cseréjekor mindenképpen ki kell cserélni az összes tartozékot, amit a JURID csomagolás tartalmaz. (tengely, stift, rugó, csavar). Ajánlatos az új fékbetéteket 200 km-en át bejáratni.

     

    Diagnózis

    Javítás

    Elváltozás a betét és a tárcsa felszínén. A tárcsa kinézete lakkszerű és kék

    A betét és a tárcsa cseréje

    Hibaként jelentkezik bizonyos betétek repedése. Ezen egy kis rést kell érteni, ami a betétben párhuzamosan fut a hordozólappal.

    A repedés a betét töréséhez vezet. Ki kell cserélni a betétet.

    A betét a tárcsa felső pereme fölé nyúlik, és ott dudort képez.

    A tárcsa és a betét cseréje. Nem szabad a betétet lecsiszolva a tárcsához szabályozni.

    A rossz minőségű betéteknél a betét leválik a hordozólapról. Ez a leválás elősegíti a fém hordozólapka oxidációját, ami a betét teljes leválásához vezethet.

    A betét cseréje.

    A fékbetéten lévő bevágás a betét rossz magassági helyzetére utal. Ezt okozhatja hibás szerelés, vagy a betét hibás felvitele a hordozólapkára.

    A betét cseréje. A szerelésnél arra kell vigyázni, hogy a betét ne magasodjon a tárcsa fölé.

    A tárcsa két oldalán lévő betétek nagymértékű vállasodása a fékhatás teljes megszűnéséhez vezet.

    Ez a probléma a betét nem megfelelő geometriájára vezethető vissza. A megfelelő betéteket kell beépíteni.

     

    A súrlódási tényező- miért és mennyire fontos?

    A fék teljesítményét elsősorban a súrlódási tényező határozza meg, ami a féktárcsa vagy fékdob és a fékbetét páros súrlódásából ered. A tervező művészete abban áll, hogy a fék és a megfelelő dörzsbetét felhasználásával az első és a hátsó tengelyek fékteljesítményét úgy egyenlítse ki, hogy a viszonyuk megfeleljen a járműre jellemző dinamikus tengelyterhelésnek. Azt, hogy egy fék súrlódási tényezője nem csak a súrlódó anyagok anyagi összetételétől függ, hanem a hőmérséklettől, a felületi nyomástól, a csúszás sebességétől és más befolyásoló tényezőktől, azt itt csak mellékesen jegyezzük meg. Annak van döntő jelentősége, hogy a súrlódási tényező minden körülmények között lehetőség szerint állandó maradjon.

     

    μ = R/N NYOMÓERŐ/FELÜLET

     

    Gyakorlati jelentősége:

    Mindenképpen abból kell kiindulni, hogy az új gépjárművek fékezési magatartása megfeleljen az említett követelményeknek. Egy későbbi fékbetétcsere esetén a tengelyre egy olyan anyagot helyezünk, ami a súrlódási párban eltérő súrlódási tényezővel bír, és ezáltal megváltozik a gépkocsi fékerő elosztása.

    Ha például az első tengelyen kisebb a súrlódási tényező, akkor csökken az első tengely szerepe a fékezésben. A hátsó kerekek pedig hajlamosak a blokkolásra.

    Fordított esetben az első tengely van túlfékezve, ha ott egy nagyobb súrlódási értékű betétet használnak fel.

    A maximális fékerő akkor van túllépve, ha megengedett össztömegnél és a fékberendezés teljes üzemi nyomásánál keletkező fékerőt a normál profilú gumiabroncsok nem képesek száraz és sima aszfalton leadni.

    Ha ezt a pontot túllépve blokkolna a kerekek (ABS nélkül) akkor a jármű irányíthatatlanná válik, kicsúszik.

    Ezért minden felelősségteljesen gondolkodó szakembernek a fékbetét kiválasztásakor figyelembe kell venni az autógyártó vagy a fékbetét gyártójának előírásait és javaslatait, akik nevükkel a biztonságot szavatolják.

    A Motorolajról

    A motorolajok teljesítményszintje

     

    A motorolajok teljesítményszintje a védelem- és a kenési biztonság mértékét jelöli. Ez tükröződik ugyanis a vizsgálati módszerek, előírások, követelmények folyamatos szigorításából. Ahogy a vegyipar új és újabb adalékokkal, a járműgyártók a minőség és megbízhatóság síkján versenyeznek az autósok kegyeinek elnyeréséért. Ma már rendelkezésünkre állnak olyan új fejlesztésű eszközök, amelyek csökkenthetik az üzemanyag-fogyasztást, a kopás okozta elhasználódást, így növelve autónk megbízhatóságát, gazdaságos üzemeltetését.

    A kenőanyagok teljesítményszint-vizsgálata valós körülmények közötti próbatételt jelent. Meg kell különböztetnünk típusvizsgálatokat - ahol egy-egy autógyár egy-egy konkrét motortípusán végeznek vizsgálatot - és referencia-vizsgálatokat, ahol egy bizonyos referenciamotoron végeznek méréseket. Ez utóbbi a legtöbb szériamotor esetében elfogadott, költségkímélőbb eljárás. A speciális motorkonstrukciók csekély számától eltekintve az autógyárak elfogadják ezen referencia-vizsgálatokat, hiszen a legtöbb motor belsejében ugyanazon fizikai és kémiai folyamatok zajlanak, nincs kenéstechnikai kihatása annak, hogy a dugattyú, vagy a motorblokk hol készült.

    A típus-, vagy referenciamotort feltöltik a vizsgálat tárgyát képező kenőanyaggal, majd a valós üzemi körülményeket legjobban megközelítő terhelési és klimatikus ciklusokban fékpadon járatják meghatározott üzemórán keresztül. Figyelik az egyes terhelési ciklusokban felhasznált üzemanyag mennyiségét, az olajfogyasztás mértékét, a hőmérsékletek alakulását a kritikus helyeken. Ezt követően leengedik a kenőanyagot, amelyen további vizsgálatokat végeznek el. Mérik az olaj savszámát (az égéstermékek káros hatását kompenzáló adalékok hatása így ellenőrizhető), a kenőanyag főbb fizikai- és kémiai tulajdonsága megváltozásának mértékét, a kopadék mértékét. Majd a mérési eredmények tükrében megállapítják, hogy a kenőanyag teljesítette-e azokat a határértékeket, amelyek az adott követelményi szinthez tartoznak.

    Alapvetően két osztályozási rendszer terjedt el szerte a világon: az API (az amerikai járműgyártók követelményi szintjeit tömöríti), míg az ACEA az európai járműgyártók követelményeit foglalja magába. Ez utóbbi normatívák 1997-től fel-, avagy leváltották a korábbi CCMC osztályozási rendszert.

    Az API rendszer szerint az Otto-motorok olajai a Service sorozatba sorolhatóak (SA, SB, SC, stb.), míg a Diesel-motorok kenőolajai a Commercial sorozatba (CA, CB, stb.). Az S illetve C betű után következő betű alapján az olaj teljesítményszintjére következtethetünk; minél távolabb jutunk az A betűtől az ABC-ben, annál nagyobb teljesítmény várható az olajtól, nagyon szakszerűtlenül szólva, annál "jobb". Valójában egy gépjármű egy meghatározott teljesítményszintű motorolajra van tervezve (Otto motoroknál ma szinte kizárólag SE felett). A jelölések lefele kompatibilisek, ez azt jelenti, hogy egy 16 szelepes benzinmotorba előírt SH teljesítményszintű motorolaj berakható SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG teljesítményszintű motorolajra tervezett motorokba, de fordítva nem (az SH-t igénylő motorba már SG teljesítményszintű motorolajat sem szabad önteni).

     



     

    Az API vizsgálatai nem terjednek ki számos olyan körülményre, amelyeket az európai autógyártók megkövetelnek.

    ACEA rendszer szerint a minősítéseket több osztályban végzik:

    • A - Ottó rendszer személygépjármű motorolajok
    • B - kisméretű, dízel rendszerű személy- és kisáruszállító járművek motorolajai
    • E - haszongépjárművek dízel motorjainak kenőanyagai.

     

    Az amerikai - zömmel alacsonyabb fordulatszám-tartományra tervezett V6 és V8 - motorkonstrukciók esetében a kenőanyag termikus igénybevétele messze nem éri el azt a határt, amelyet az Európában elsőbbséget élvező soros építésű, magasabb fordulatszám-tartományra tervezett motorokban "elszenved". Így az amerikai gyártók még nem, de az európaiak már jóval szigorúbbak a kenőanyag magas hőmérsékleti viselkedésével szemben. Érdemes erre gondolni olajvásárláskor, ha európai, netán japán autóhoz választunk motorolajat. Az API jelölések helyett bízzuk magunkat a szigorúbb ACEA osztályokra.

    A típusvizsgálatokon felül a vezető járműgyártók további speciális követelményeket is támasztanak az alkalmazható motorolajjal szemben. Leírásunkban a Volkswagen és a Mercedes ilyen irányú normatíváit szeretnénk még bemutatni.

     

     



     

    *A HTHS érték a kenőanyag magas hőmérsékleten deklarált kinematikai viszkozitását (High-Temperature-High-Shear-Viskositat) jelenti.

    Látható e két járműgyártó speciális követelményi osztályaiból is, hogy a fejlesztés fő irányvonalát a szerviz-intervallumok meghosszabbítása, valamint a közvetlen befecskendezésű, nagynyomású dízelmotorok élettartamának garanciái képviselik. Fentieken túl több járműgyártó is támaszt speciális követelményeket az alkalmazható kenőanyaggal szemben, így találkozhatunk a Porsche Carrera sportkocsik, a BMW, az MAN, a Volvo, Scania, stb. követelményeivel is. Fontos megemlítenünk azt, hogy egy magas teljesítményszintű motorolaj alkalmazása egy alacsonyabb szintű helyett még egy kopottabb motorban is jelentős megtakarításokat eredményez a kopáscsökkentés, az üzemanyag-fogyasztás terén.

    Az erősen kopott, magas olajfogyasztású motorokba mégsem ajánljuk az egyébként kitűnő hidegfolyási tulajdonságokkal rendelkező 0W-xx, 5W-xx SAE viszkozitási osztályú motorolajokat. Szerencsére léteznek az SAE 10W-xx és 15W-xx viszkozitási osztályon is az ACEA A3/B3/E3 védelmi szintet megvalósító motorolajok - igaz kevés gyártó rendelkezik még ma is ezzel a minőségi választékkal.

    Egy használt motorban alkalmazott magas teljesítményszintű motorolajjal megnövelhetőek a szerviz-intervallumok, de közel sem olyan mértékben, mint az új motorkonstrukciók esetében. Ennek oka nem csak az olajszűrő körül keresendő. A korszerű nagynyomású befecskendező rendszerekkel megvalósított ún. rétegtöltéssel csökken az égéstérben keletkező korom mennyisége is, így a kenőanyag szennyeződése is csökken. Egy korszerű motorolajjal nem lehet tehát önmagában csodát tenni.

     







    Megbizható Webáruház !

    Csomagszállitási Díjak

    99.998 ft -ig Előreutalással : 1800-2500 ft

    99.998 ft - ig utánvétellel  :  2999 ft

    99.999  ft tól Ingyenes Szállitás

    Ezek az Árak csak Magyarországon belül érvényesek !!!

    Kivételt Képeznek a Nagyterjedelmű és Súlyú alkatrészek !

    Kosár
    Az Ön kosara jelenleg üres!
    Valuta választás
    Nyelvválasztás
    Hírlevél feliratkozás
    Vezetéknév: 
    Keresztnév: 
    E-mail: 
    Biztonsági kód: 
    Gépelje be a biztonsági kódot:

    Feliratkozás

    Kosárba

    Kosárba helyezve

    Betöltés...

    ...
    Hiba

    Sikertelen művelet

    Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.